onsdag 18 december 2013

Vitlöksglaserad rödkål med lingon

För två år sedan var det helt omöjligt för mig att äta kål, om jag ville undvika att magen blev som en luftballong och att jag fick gaser from hell!! 
Efter att jag tog bort gluten och socker, för två år sedan, läkte min skadade tarm sakta men säkert! 
Idag är jag i stort sett aldrig svälld, gasig eller har magknip! 

Så idag har jag njutit av hemmalagade köttbullar i gräddsås, med vitlöksglaserad rödkål och lingon! Ett riktigt gott (godare) substitut till potatis och lingonsylt!! 


Gör såhär: 
Strimla rödkålen fint. 
Hacka vitlök. 
Stek vitlök och kål i smör (eller smaklöst kokosfett), salta och svartpeppra lätt.
Kålen ska inte bli mjuk, utan al'dente, och få en glansig yta. 
Ta pannan från spisen, häll över frysta lingon och rör runt. 

Hoppas det smakar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar