söndag 13 oktober 2013

Västerbottensbröd

Jag har varit sjuk en vecka och kanske inte varit lika energisk här hemma i köket som jag brukar vara, så min man har gått och muttrat och undrat när jag ska baka hans bröd! :D 
Nu orkade jag inte höra tjatet längre! Tur att det bara tar tio minuter!


Recept
125 g keso 
3 ägg
2 1/2 dl riven Västerbottensost
1 msk fiberhusk
1 1/2 tsk bakpulver
1 dl mandelmjöl

Gör såhär
Mixa keso och ägg med mixerstav.
Blanda de torra ingredienserna och tillsätt i äggsmeten.
Rör sist ned 2 dl ost.
Bred ut på plåt med bakplåtspapper i en rektangel, ca 1 cm hög.
Strö över 1/2 dl ost.
Grädda på 200 grader i ca 8 min. (Håll lite koll på färgen, alla ugnar är olika!) 

Förvaras i kylskåp! 

Lycka till! 

1 kommentar:

  1. Vilket enkelt bröd! Toppen för mig som älskar västerbottenost!

    http://bakasockerfritt.se/

    SvaraRadera