måndag 16 september 2013

Sesampanerad kolja med vitlöksmajonäs

Jag tycker det är spännande med mejerifri vecka!! Jag behövde den här utmaningen för att hitta på lite ny mat!
Till middag blev det sesampanerad kolja, frästa grönsaker och vitlöksmajonäs, verkligen supergott!! 


Jag gjorde såhär:

Hackade upp vitlök, lök, paprika, zucchini och champinjoner, som jag fräste på i kokosfett utan smak och saltade/pepprade.

Sedan vispade jag upp ett ägg som jag doppade koljan i, sedan panerade jag i pofiber (finns på glutenfria hyllan i affären) och sesamfrön, saltade, pepprade och stekte på medium värme, i rikligt med kokosfett utan smak.

Blandade 1/2 dl Hellmans majonäs med 1/2 pressad vitlöksklyfta.

Sedan lade jag upp, käkade och njöt!! 
Lätt som en plätt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar